11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersin sonunda öğrenciler Quickbooks kurulumunu gerçekleştirebileceklerdir.
  • Dersin sonunda öğrenciler bilgisayar kullanarak muhasebe hesaplarının oluşturulmasını ve düzenlenmesini gerçekleştirebileceklerdir.
  • Dersin sonunda öğrenciler Genel Muhasebe ve Dönem sonu işlemleri gerçekleştirebileceklerdir.
  • Dersin sonunda öğrenciler maaş muhasebesini gerçekleştirebileceklerdir.
  • Dersin sonunda öğrenciler Manuel Muhasebe Sisteminin Bilgisayara Entegre edilmesini gerçekleştirebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayarlı Muhasebeye giriş Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
2 Quickbooks kurulum /Review of Classroom Application
3 Muhasebe hesaplarının oluşturulması ve düzenlenmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
4 Satışlar ve Alacaklar: Hizmet İşletmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
5 Ödenecekler ve Satın almalar: Hizmet İşletmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
6 Genel Muhasebe ve Dönem sonu işlemleri: Hizmet İşletmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
7 Uygulama: Hizmet İşletmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
8 Uygulama: Hizmet İşletmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
9 Satışlar ve Alacaklar: Ticari İşletme Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
10 Ödenecekler ve Satın almalar: Ticari İşletme Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
11 Genel Muhasebe ve Dönem sonu işlemleri: Ticari İşletme Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
12 Uygulama: Ticari İşletme Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
13 Maaş muhasebesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
14 Manuel Muhasebe Sisteminin bilgisayara Entegre edilmesi Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
15 Özet ve Değerlendirme Sınıf uygulamalarının değerlendirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Horne, QuickBooks Pro 2006 with Update 2007 and CD Package, 9/E, Prentice Hall
Önerilen Okumalar/Materyaller Introduction to Management Accounting, Horngren, Sundem, Stratton, 12th Edition published by Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2002.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
13
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
13
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
1
3
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010